یافتن افراد جدید برای خرید محصول یا خدمات شما بخش مهمی از کل فرایند فروش است. این ممکن است برای شما کمی دشوار باشد، اما اگر هدف شما افزایش فروش است، باید بدانید که کدام استراتژی فروش برای مشتری هدف شما مؤثر است. کالای خوبی دارید اما مشتری مناسبی که آن را خریداری کند پیدا نمی کنید؟ راه کارهایی که در ادامه به آن می پردازیم در این مورد به شما کمک می کند.

اگر نمی دانید که چگونه به مشتری های خود نزدیک شوید، به شما چند ترفند مفید را نشان خواهیم داد. از استراتژی ها، نکات و تکنیک های فروش زیر می توانید استفاده کنید تا مشتری های بیشتری پیدا کنید که محصول های شما را خریداری کنند.

 

 ۸ استراتژی فروش برای افزایش فروش و درآمد

۱) مردم مزایایی یک محصول را می خرند

مردم محصول را نمی خرند، آن ها مزایایی را که با خرید محصول بدست می آورند می خرند. شما می توانید مشتری ایده آل خود را بشناسید تا مطابق با نیازهای آن ها محصول یا خدمات خود را ارایه دهید، برای این کار لیستی از تمام مزایایی که مشتری های شما با خرید محصول یا خدمات بدست می آورد تهیه کنید.

 

۲) مشتری خود را به روشنی تعریف کنید

چه کسی هست که به احتمال زیاد محصول شما را خریداری می کند یا بلافاصله آن را می خرد؟

برای رسیدن به جواب، چند سوال از خودتان بپرسید:

آن ها چند ساله هستند؟

مرد هستند یا زن؟

آیا آنها فرزند دارند؟

چقدر درآمد دارند؟

آیا آنها تحصیلات دارند؟

 

۳) مسئله را به روشنی مشخص کنید

مشتری های شما چه مشکل هایی دارند که شما می توانید آن ها را حل کنید؟ اگر مشتری های خود را به درستی شناسایی کرده باشید، این افراد برای این که مشکل شان توسط شما حل شود، حاضر هستند مبلغی پرداخت می کنند.

بعضی اوقات مشکل ها آشکار و واضح هستند.

بعضی اوقات مشکل ها واضح نیستند، یا نامشخص هستند.

بعضی اوقات مشکل ها برای مشتری وجود ندارد. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری محصول شما را خریداری نمی کند.

 

۴) مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

مزیت رقابتی خود را مشخص کنید، دلیل خرید محصول ها یا خدمات مشتری از شما براساس مزایای آن ها است.

نتیجه یا خروجی ای که مشتری از خرید محصول یا خدمات شما لذت می برد در حالی که اگر از رقیب شما محصول یا خدماتی دریافت کند رضایت کامل را ندارد. روی مزایایی که باعث می شود محصول شما بهتر از دیگران باشد، متمرکز شوید.

 

۵) از تولید محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

نسبت به گذشته روش های بسیاری برای معرفی محصول به مشتری ها وجود دارد. بهترین قسمت این روش چیست؟ همه آنها رایگان هستند. می توانید از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، وبلاگ و … به نفع خود استفاده کنید. با ایجاد ارتباط از طریق این کانال ها می توانید بیش از گذشته به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

برخی از مزایای بازاریابی محتوا عبارتند از:

دسترسی بیشتر به مشتری های واجد شرایط

روش های بیشتری برای فروش محصول شما

هزینه های کمتر برای به دست آوردن مشتری

 

۶) بعضی اوقات، شما باید تماس های سرد ناخواسته داشته باشید

تماس های سرد (تماس‌های ناخواسته با مشتری ها احتمالی یا مراجعه ناخواسته کسی به در منزل با قصد فروش یا معرفی یک محصول) می تواند ناامیدکننده و سخت باشد. چه این کار را بصورت حضوری و چه از طریق تلفن انجام می دهید، این وظیفه شما است که یک ارتباط گرم با مشتری ایجاد کنید. مخصوصا اگر محصول شما جدید است، شما می توانید با این ارتباط انگیزه و علاقه را در مشتری به وجود آورید.

 

۷) برای شروع کار ۱۰۰ تماس را امتحان کنید

این روش خوبی برای شروع و غلبه بر ترس است. شماره تماس ۱۰۰ مشتری را بدست آورید. به نتیجه فروش اهمیت ندهید، فقط تعداد افرادی که با آن ها تماس می گیرید مهم است. هنگام فروش محصول، ترس شما از بین می رود.

 

۸) قیمت مناسب را انتخاب کنید

برای تعیین قیمت مناسب در مورد قیمت رقبا تحقیق انجام دهید. اگر محصولی گران قیمت دارید،سعی کنید تا کیفیت بهتری را به مشتری های خود تحویل دهید. قیمت را می توانید با “فهمیدن ارزش ” محصول خود تعیین کنید. اگر می توانید محصول خود را نسبت به رقبای خود برتر و متمایز جلوه دهید، می توانید قیمت بالاتری را در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست