مصرف کنندگان هیچ وقت به نحوه خرج کردن پولشان فکر نمی کنند. آنها همچنان که بندهای کیف پول خود را محکم نگه می دارند ، به دنبال محصول ها و خدمات بهتر و همچنین با ارزش هستند. بنابراین چگونه می توانید انتظارهای آنها را برآورده کنید؟

       ۱-محصول های خود را مرور کنید

قبل از تصمیم گیری ابتدا نگاهی به محصول ها یا خدمات خود و به آنچه دارید بیندازید. نیاز مشتریان فعلی چقدر است؟ کدام خط ها به خوبی می فروشند و کدام یک باید پایین بیایند؟

 ۲- تغییرها را در خود ارزیابی کنید

دشواری های کار باعث الهام بخش بودن ایده نو می شود و می تواند تغییرهایی را در هر بخش به وجود آورد. آیا فناوری های شما پیشرفت کرده است؟ آیا مردم تکنیک های فروش و بازاریابی خود را تغییر داده اند؟ چه روندهای جدیدی در حال ظهور است؟ با مشتریان و تأمین کنندگان صحبت کنید و در مجله ها و خبرنامه های صنعتی عضو شوید تا بدانید که در بخش شما چه اتفاقی می افتد؟

 ۳- در نظر بگیرید که چگونه ممکن است پیشنهاد فعلی خود را گسترش دهید

شما نیازی به ایجاد تغییرهای عمده فروشی ندارید – بلکه ممکن است باعث این شود که شما به آنچه دارید، فکر کنید. به عنوان مثال یکی از گزینه ها معرفی طیف وسیعی از محصول ها یا خدمات است، یا می توانید تنوع فصلی بیشتری را در آنچه می فروشید ارائه دهید.

       ۴- مکمل و متنوع باشد

بسیاری از فروشگاه ها با ارائه محصول ها و خدمات مرتبط یا با متنوع سازی در مناطق جدید، به موفقیت دست یافته اند. اگر می خواهید کار خود را وسعت دهید، ابتدا تحقیق های خود را انجام دهید و از حوزه تخصصی خود دور نشوید.

 ۵- ارزش افزوده ای را به مشتری ها ارائه دهید

اگر بودجه محدود است، به جای سرمایه گذاری در سهام یا تجهیزات تازه، به فکر ارائه خدمات جدید با ارزش افزوده باشید. به عنوان مثال، تحویل رایگان محلی، افتتاح آخر هفته، پشتیبانی فنی، بازپرداخت رایگان یا پیشنهادهای ویژه منحصر به فرد برای مشتریان آنلاین هزینه  جانبی را ندارد، اما می تواند وفاداری را تقویت کند و رضایت مشتری را بهبود بخشد.

 ۶-ایجاد مشارکتهای جدید

فرصت ایجاد روابط جدید اغلب به تغییر بازار می انجامد. چرا سرمایه گذاری مشترک یا مشارکت با مشاغل دیگری را که  کمی متفاوت – اما مرتبط – را بررسی نمی کنید؟

   ۷- در نحوه فروش و افرادی که به آنها می فروشید، تجدید نظر کنید

ممکن است این محصول یا خدمات شما نباشد که شما را عقب نگه می دارد بلکه رویکرد شما در زمینه فروش و بازاریابی باشد. فشار بازار اغلب الهام بخش ایده های نو است – آیا پیشنهاد شما برای یک بازار کاملاً جدید مناسب است؟

 ۸- از مشتریان و تأمین کنندگان سوال کنید که به چه چیزی فکر می کنند

قبل از انجام هرگونه تغییر، پرس و جو کنید که آیا مشتریان و تامین کنندگان شما فکر می کنند که شما کار درستی را انجام می دهید یا خیر. اگر به سهام، تجهیزات یا خدمات بیشتری احتیاج دارید ، می توانید با تامین کنندگان معامله کنید؟ آیا پیشنهاد تجدید نظر شما در واقع نیاز مشتریان را برآورده می کند، و آیا آنها آماده پرداخت هزینه آن هستند؟ یک دوره آزمایشی داشته باشید و به بازخورد توجه کنید.

 ۹- کانال های فروش جدید را باز کنید

یک راه مهم برای بهبود فروش، آسانتر و راحت تر یافتن محصول و خرید آن است. اگر می توانید بصورت آنلاین بفروشید، این کار را انجام دهید. در نمایشگاه ها شرکت کنید و در صورت لزوم فرصت های فروش شخص ثالث، مانند فروشگاه های خرده فروشی را ایجاد نمایید. برای رسیدگی و بررسی اموری از جمله خارج از کشور یک نماینده فروش استخدام کنید. به طور خلاصه، امکاناتی را برای رسیدن به بیشترین مشتری و مقرون به صرفه ترین راه ها کشف کنید.

 ۱۰- یک روند بازخورد مداوم ایجاد کنید

در هر زمان و هر کجا که می فروشید، اطمینان حاصل کنید که مشتری هایتان فرصتی برای ارزیابی و اظهار نظر در مورد استانداردهای کالاها و خدمات شما دارند. اطمینان حاصل کنید که  رضایت نسبی از مشتری دارید و مشتری ها را در حد امکان راحت می توانند نظر خود را ارائه دهند. به نظرهای آنان گوش دهید و پاسخ گو باشید و از آن برای بهبود بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست