یک مخاطب هدف، یک گروه خاص از افراد یا سازمان هایی است که احتمالا خدمات یا محصول کسب و کار شما را مشاهده می کنند. بازاریابی هدف به شما اجازه می دهد که دلار بازاریابی خود را بر روی محصول خاصی که احتمال خرید آن بیشتر است، متمرکز کنید.

 ۴ مرحله زیر شما را برای رسیدن به مشتریان و کارآمدتر کردن کسب و کار، هدایت می کند.

  1. تجزیه و تحلیل و درک محصول یا خدمات

هرچه بیشتر محصول یا خدمات خود را بشناسید، راحت تر مخاطبان هدف مورد نظر خود را شناسایی می کنید. شروع کنید به ایجاد یک لیست از هر ویژگی ای که محصول یا خدمات شما ارائه می دهد و مزایایی که هر ویژگی دارد و این که چگونه این ویژگی ها یک مشکل را برای مشتری شما حل می کند.

برای ایجاد این فهرست، شما ممکن است بخواهید از برخی سوال های زیر سوال کنید:

  • خدمات و محصول دقیق شما چیست؟
  • چگونه محصول یا خدمات شما به نفع مشتری شماست؟
  • آیا محصول یا خدمات شما در مقابل رقبای خود ایستاده است؟
  1. به پایه و اساس مشتری فعلی خود نگاه کنید.

استدلال مشتریان برای خرید محصول یا خدمات خود شناسایی کنید. از خودتان بپرسید، چرا مشتریان فعلی شما به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟ آنها چه مشکلی دارند که محصول یا سرویس شما می توان آن را حل کند؟ به دنبال ویژگی های مشترک بین مشتریان خود باشید، این احتمال وجود دارد که افراد دیگری مانند آنها نیز به شرکت شما علاقه مند باشند.

  1. روانشناسی و جمعیت شناسی خاص را برای هدف انتخاب کنید

برای رسیدن به مخاطبان هدف شما باید چگونگی ارتباط احساسی با آنها را بیاموزید. شما می توانید این کار را با انتخاب روان شناسانه و جمعیت شناسی خاص انجام دهید.

  • جمعیت شناسی به شما کمک می کند مخاطبان مورد نظر خود را بر اساس واقعیت و آمار طبقه بندی کنید. مانند سن، محل، قومیت، جنسیت، وضعیت درآمد، وضعیت تاهل، و سطح تحصیلات است.
  • روانشناسی به شما کمک می کند تا مخاطبان مورد نظر خود را بر اساس نگرش و شخصیتشان طبقه بندی کنید. برای نمونه: ارزش ها، منافع، خواسته های آنها، ناسازگاری ها و انتخاب شیوه زندگی.
  1. بازارهدف خود را ارزیابی کنید.

پس از اتمام تمام مراحل قبلی، باید برای مخاطب هدف تصمیم بگیرید. حالا شما باید ارزیابی کنید. چند پرسش از خودتان باید بپرسید، آیا افراد کافی به این معیارها می رسند؟شناسایی مخاطبان هدف می تواند یک کار سخت باشد، اما هنگامی که شما می دانید که محصول یا خدمات شما، برای چه کسی هدف قرار می دهید، تصمیم گیری بازاریابی را بسیار آسان تر می کند. یک مخاطب هدف مشخص شما را به سمتی هدایت می کند که بفهمید چه رسانه و تاکتیک هایی برای بازاریابی شما مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست