بهینه سازی موتور جستجو به نظر پیچیده می رسد، اما حتی مبتدی ها هم می توانند نکات و ترفندهای جستجوگر ساده را برای افزایش رتبه بندی سایت خود در صفحه های نتایج موتور جستجو استفاده کنند. از بهبود اجزای صفحه ها وب شما گرفته تا ثبت نام برای سیستم عامل های قدرتمند SEO analytics، مبتدی ها به راحتی می توانند از تکنیک ها و ابزارهای مشابه همانند کارشناسان SEO استفاده کنند.

جست و جو کلمات کلیدی و رقیبی

جست و جوی کلمات کلیدی برای درک SEO سایت شما و رقبای شما ضروری است، اما خوشبختانه، شما نباید یک سئوکار باشید تا بدانید چه کلمات کلیدی باید استفاده شود. از ابزارهای رایگان مانند SEM Rush برای جست و جوی کلمات کلیدی فعلی و بالقوه مرتبط با محصولات و خدمات سایت و موضوع های مورد علاقه بازدیدکنندگان یا موارد دیگر SEO می توانید استفاده کنید. در حالی که محدودیت در جستجوهای کلمات کلیدی رایگان در روز وجود دارد، SEM Rush برای دیدن آمارهای کلیدی مانند میزان جستجو ماهانه و برای کلمات کلیدی هدفمند و رقابت در رتبه بندی مفید است. شما همچنین می توانید برای دریافت ایده، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط برای عباراتی که به دنبالش هستید را مشاهده کنید.

علاوه بر این، کارشناسان SEM از ابزارهایی مانند SEM Rush برای جست و جوی رقبای خود استفاده می کنند. با وارد کردن دامنه سایت  خود و رقبای خود، از ویژگی Domain دربرابر Domain استفاده کنید. نوع کلمه کلیدی را که می خواهید جست و جو کنید، انتخاب کنید مثل کلمه کلیدی ارگانیک که شما می توانید مقایسه بین کلمه کلیدی و سایتها را در صفحه نتیجه موتور جستجو و موارد دیگر را مشاهده کنید. با دانستن اینکه سایت شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد، می توانید از استراتژی بازاریابی و محتوای ورودی که در اختیار شماست برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده نمایید.

از کلمات کلیدی در قسمت های مهم صفحه استفاده کنید

به عنوان صفحه جستجو شناخته شده، بهینه سازی بخش های خاصی از صفحه وب، کلید افزایش رتبه بندی صفحه شما است. تمرکز بر روی بهبود عناصر اصلی سئو سایت از جمله:

عنوان صفحه

 توضیحات متا

 برچسب های H1، H2، H3، و غیره

 نشانی اینترنتی

 لینک متن به صفحه های سایت شما

اطمینان حاصل کنید که شما از کلمه های کلیدی منتخب در صفحه های برتر خود استفاده می کنید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما مربوط به جستجو این کلمات کلیدی است. یک راه برای جلوگیری از حدس زدن در بهینه سازی در صفحه SEO، استفاده از برخی ابزارهایی مانند BrightEdge است که توصیه هایی برای استفاده از کلمه های کلیدی در عناصر صفحه ارائه می دهد. BrightEdge می تواند به شما هشدار دهد که آیا کلمه های کلیدی درعناوین صفحه و توضیح های متا از دست رفته است و حتی به شما پیشنهاد می دهد از کدام کلمه های کلیدی استفاده کنید.

پست های شبکه های اجتماعی خود را به صورت خودکار تنظیم کنید

بارگزاری خودکار روشی است که زندگی کارشناسان SEO را ساده تر می کنند. آنها به طور مرتب پست هایی را به طور برنامه ریزی شده در رسانه های اجتماعی انتشار می دهند تا در صفحه اول فالورهای خود قرار گیرند.

عملکرد مانیتورینگ با یک پلت فرم تحلیلگر سئو SEO

آیا استراتژی بازاریابی شما بر روی صفحه جستجوگرها یا رسانه های اجتماعی تمرکز می کند، پلت فرم تجزیه و تحلیل جستجوگرها می تواند پیگیری عملکرد و نتایج طرح بازاریابی شما باشد.

یک پلت فرم تجزیه و تحلیل جامع رایگان، حتی برای مبتدیان هم می تواند از Google Analytics استفاده کند. این ابزار ویژگی را به دسته هایی مانند رفتار و اکتساب تقسیم می کند تا بداند که ترافیک شما از کجا می آید، مقدار ترافیکی که دریافت می کنید و کدام صفحه های شما محبوب ترین هستند را به شما اطلاع می دهد. برای مثال، با استفاده از ویژگی اکتسابی، شما می توانید تعداد بازدیدهایی را که از منابع اصلی مانند صفحه نتیجه موتور جستجو، شبکه های رسانه های اجتماعی یا سایر منابع را که صورت گرفته است، مشاهده کنید.

همانطورکه پیگیر تمام ویژگی هایی که یک سیستم های تجزیه و تحلیل SEO به شما پیشنهاد می کند، هستید، می توانید روندهای کلیدی در بازدید های ترافیکی و همچنین صفحه هایی را که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهند را نظارت کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی ورودی خود را اصلاح کنید و بر روی میزان درآمد در صفحات پر ترافیک تمرکز کنید.

بررسی تعداد سایت های دیگر که به سایت شما لینک داده شده اند

لینک های خارجی فاکتور مهمی هستند، برای این که بدانید آیا صفحه ی شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد یا در نتیجه جستجو های رقبای شما پنهان می شود. به طور طبیعی، صفحه هایی که بیشتر با دیگر سایت ها لینک داده شده اند، احتمال این که توسط موتورهای جستجو به عنوان مهم ترین و مناسب ترین نمایش داده شوند، بیشتر است.

برای تعیین محبوبیت صفحه های خود با تعداد لینک های خارجی، از ابزارهایی نظیرAhrefs استفاده کنید، که به شما نتایج بر اساس تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک داده شده اند و این که آیا این سایت ها معتبر هستند، ارائه می دهد. سایت شما همچنین باید لینک سایت هایی را که پربازدید هستند و دارای قدرت بالایی در این حوزه هستند، بدست آورد.

ارتباط با عوامل موثر برای ارتقاء محتوا یا محصول ها

شرکت های بزرگ و کوچک می توانند در یکی از برترین فرم های بازاریابی ورودی شرکت کنند: بازاریابی تأثیرگذار با استفاده از این روش که قبلا اعتماد به هزاران یا میلیون ها فالور را برای ارتقاء محصول ها و خدمات به دست آورده است می توامند برای شرکت هایی که مایل به گسترش هستد، مؤثر باشند.

با این حال، بودجه بازاریابی یا دیگر درآمد های شما ممکن است به تعداد و یا محبوبیت فالورهای که محصول ها یا خدمات شما را تبلیغ می کنند، تاثیر گذار باشد.

بعضی از رسانه های اجتماعی برتر، مانند آن های که در اینستاگرام پست می گذارند، هزاران دلار برای هر پست پرداخت کرده اند. اما اگر بودجه ای برای نفوذ در اینستاگرام ندارید، شما هنوز هم می توانید توجه دیگر رسانه های اجتماعی را با  ارائه محصول ها یا خدمات رایگان درعوض بررسی یا پشتیبانی پست ها، به دست آورید.

سفارشی ایجاد کنید، تصاویر را به اشتراک بگذارید

تصاویر مناسب به عنوان یک ورودی، محتوای بازاریابی شما را به اشتراک می گذارد، تعداد فالورهای شما در رسانه های اجتماعی و میزان لینک های خارجی به سایت شما را افزایش می دهد. لازم نیست که شما یک طراح گرافیک باشید تا فالورها، مطالب شما را به اشتراک بگذارند. از برنامه هایی مانند فتوشاپ،Canva یا دیگر نرم افزار طراحی گرافیکی برای ایجاد تصاویر مانند بنرها، عکس های رسانه های اجتماعی و infographics استفاده کنید.

بهتر است پست ها به همراه تصاویر به اشتراک گذاشته شوند. با توجه به برنامه رسانه های اجتماعی Buffer، توییت هایی که از ویژگی های تصاویر استفاده می کنند، ۱۸ درصد بیشتر نسبت به پست هایی هستند که تصاویر ندارند بازدید می شوند.

استفاده از متن برای بهینه سازی کلمات کلیدی

به عنوان یک روش مهم برای جستجوگرها، کلمات کلیدی خود را در بخش اصلی متن صفحه وب خود قرار دهید. این تنها یک راه برای بهبود سئو نیست، بلکه شما به افرادی که ممکن است دچار اختلال بینایی شده اند، کمک می کنید که با استفاده از گوینده ی صفحه نمایش مطالب صفحه را از طریق توصیف کلمات کلیدی سایت درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست