چگونه ایندکس اول موبایل کار می کنه و نحوه تاثیر آن بر SEO چیست؟

اخیرا در مورد ایندکس اول موبایل زیاد می شنویم، از آخرین پیشرفت های گوگل این است که در تلاش است تا وب سایت را کاربرپسندتر و منعکس کننده رفتار کاربران کنند. در این مقاله به اصول اولیه اینکه ” ایندکس اول موبایل ” چیست و آنچه باید در مورد آن انجام دهید می پردازیم. ” ایندکس اول موبایل ” چیست؟ایندکس اول موبایل دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. این بدان معنی است که نسخه اپلیکیشن ازوب سایت شما، نقطه شروع برای آنچه گوگل در فهرست خود قرار می دهد، می شود و پایه ای برای اینکه چگونه رتبه بندی تعیین شود. اگر شما ترافیک crawlbot سایت خود مشاهده کنید، احتمالا افزایش ترافیک را از Googlebot گوشی هوشمند خواهید دید، و نسخه کش صفحات معمولا نسخه تلفن موبایل صفحه است.

اول موبایل نامیده می شود، به دلیل این که تنها یک ایندکس موبایل نیست:

به عنوان مثال، اگر یک سایت نسخه تلفن همراه مناسب ندارد، نسخه وب سایت هنوز در اینکس وجود دارد. اما فقدان یک تجربه کاربرپسند موبایل می تواند بر رتبه بندی این سایت تأثیر منفی داشته باشد، و یک سایت با داشتن یک اپلیکیشن کاربرپسند، به طور حتم افزایش رتبه بندی را دریافت خواهد داشت، حتی برای جستجوهای که از دسکتاپ انجام می شود. همچنین ممکن است فکر کنید که عبارت “mobile-first” به این واقعیت اشاره دارد که اپلیکیشن همراه به عنوان نسخه اصلی وب سایت شما در نظر گرفته شود، بنابراین اگر نسخه موبایل و دسکتاپ شما با هم برابر هستند – مثلا اگر شما محتوا را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید، و یا اگر شما از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنید – این تغییر (در تئوری) تاثیر قابل توجهی بر عملکرد نتایج جستجو سایت شما در ندارد. با این حال، این نشان دهنده یک تغییر اساسی در نحوه تفکر گوگل در مورد محتوای وب سایت شما و نحوه اولویت کردن و شاخص بودن است. به یاد داشته باشید که تا به حال سایت دسکتاپ به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفته شده (شبیه به URL کانونیک) و سایت موبایل به عنوان یک نسخه “جایگزین” برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گرفت. به همین دلیل است که گوگل وب مسترها را به داشتن یک سایت موبایل جداگانه (m.domain.com) برای پیاده سازی برچسب های switchboard (که وجود یک URL تلفن همراه با برچسب خاص را نشان می دهد) تشویق می کند. گوگل ممکن است حتی تلاش برای داشتن و ذخیره نسخه های تلفن همراه از تمام این صفحات را نداشته باشد، زیرا آنها به سادگی URL تلفن همراه را به جستجوگرهای تلفن همراه نشان دهند.

این دیدگاه که نسخه دسکتاپ به عنوان نسخه اصلی است بیشتر در عمل به این معناست است که سایت دسکتاپ توسط جستجوگرها و تیم های بازاریابی به عنوان  جامع ترین نسخه یک وب سایت با محتوای کامل، نشانه گذاری ساختار داده، hreflang (تگ)، بیشترین لینک ها و غیره اولویت بندی شده؛ در حالی که نسخه موبایل ممکن است محتوای سبک تر داشته باشد و یا سطح مشابهی از نشانه گذاری و ساختار را نداشته باشد و به طور قطع پیوندهای قابل توجی را دریافت نخواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست