موفقیت یک کسب و کار کوچک به بازاریابی موثر و برنامه ریزی مناسب بستگی دارد. در ادامه، برخی از موارد مهم را که می توانید در هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق و برنامه ریزی برای کسب و کار کوچک خود بیاموزید را توضیح می دهیم.

مرحله ۱: انجام حسابرسی بازار

مهم است که عواملی را که بر رشد اقتصادی شما تاثیر می گذارند را در نظر بگیرید. بررسی عوامل رشد کسب و کار شما می تواند در پاسخگویی به سوال های حیاتی شما کمک کند، مثلا: نقاط قوت و کیفیت منحصر به فرد کسب و کار من چه هستند؟ مشتریان من چه کسانی هستند، آنها چقدر وفادار هستند و چقدر چه ارزش دارند؟ چه کسانی رقیب شما هستند و کدام یک از فعالیت های بازاریابی را درگیر می کنید؟ همه این سوال ها را می توان با انجام یک ممیزی بازاریابی برای ارزیابی عوامل رشد کسب و کار خود پاسخ داد.

مرحله ۲: بازار را  تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که یک ممیزی بازاریابی کامل شد، زمان آن می رسد که “پاسخ ها” را جمع آوری کرده و تحلیل بازار انجام دهید. شما باید نقاط قوت و ضعف بخش های مختلف فروش و بازاریابی کسب و کار کوچک خود را مشخص کنید. هنگامی که نقاط قوت و ضعف مشخص شوند، می توانید تعیین کنید که آیا استراتژی های بازاریابی جدید نیاز به اصلاح دارد یا خیر.

مرحله ۳: شناسایی اهداف بازاریابی

هنگام شناسایی اهداف بازاریابی، باید توجه خاصی به اهداف وسیعی که می خواهید به دست آورید، کنید. برخی از اهداف بازاریابی عمومی عبارتند از: تغییر شیوه ای که مشتریان برند شما را درک می کنند، گسترش کار در موقعیت جغرافیایی جدید، جستجو و نگهداری مشتری های جدید و افزایش سفارش بیشتر از حد میانگین.

مرحله ۴: توسعه استراتژی و تاکتیک های بازاریابی

هر استراتژی بازاریابی دارای تاکتیک های بالقوه فراوانی است و برای هر هدف، به طور دقیقی توسعه یافته می یابد.  به عنوان مثال، سهم بازار و استراتژی توسعه، برای توسعه تاکتیک های فروش و تجارت تهاجمی برای گسترش بازار شما استفاده می شود. این تاکتیک ها عبارتند از: تبلیغات برای مصرف کننده و یا بهبود تجارت (مثلا مسابقه، پیشنهاد ویژه، و غیره)، ارسال ایمیل جهت ایجاد انگیزه، افزودن توزیع کننده و یا نیروی فروش و صدور مجوز برند شما برای سایر محصول ها.

مرحله ۵: فعالیت های بازاریابی کلی

در نهایت، یک طرح بازاریابی مشخص می کند که هر تاکتیک، یک  فعالیت (قدم) را اجرا کند. که در طرح بازاریابی شامل این موارد می باشند: تاریخ تکمیل هر فعالیت، افراد و  یا هر گروه مسئول یک فعالیت است و هزینه ی دقیق در مقایسه با بودجه برای هر مرحله.

با پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی موفق و طرح بازاریابی، کسب و کار کوچک شما می تواند بسیار سودمند باشد. اطمینان حاصل کنید که مراحل بالا را دنبال می کنید تا به رشد و موفقیت مداوم کسب و کار کوچک شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست