نحوه نوشتن عنوان تگ جذاب

یکی از اولین چیزهایی که بسیاری از صاحبان وب سایت در مورد جستجوگرها یاد می گیرند این است که قدرت واقعی شان چقدر کم است. مقدار زیادی از آنچه که صفحات وب سایت در رنکینگ نشان داده می دهد،  خارج از کنترل شما است. اما این محدودیت ها آن را مهم تر می کند و باعث می شود که شما بتوانید آن بخش ها را کنترل کنید.

هر کسب و کار می تواند حداقل یک بهینه سازی خوب را انجام دهد. با این روش که نسبتا ارزان و آسان است می توانید وبسایت خود را بالاتر از وب سایت های دیگر قرار دهید.

همراه با توصیف متا و بهینه سازی صفحه، که از مهمترین عوامل رتبه بندی صفحه هستند، می توانید رتبه بندی را کنترل می کنید.

برچسب عنوان چیست؟

در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، عنوان، بخش مهمی است که در لیست سایت ها نشان داده می شود. به رنگ آبی، فونتی  بزرگتر، و هایپرلینکی که بازدید کننده را به وب سایت شما هدایت می کند. در وب سایت، عنوان در بالای نوار مرورگر نشان داده می شود (اگرچه کوتاه کردن عنوان امری عادی است).

عنوان تگ یک نقطه ای عطفی در HTML است که شما مشخص می کنید چه چیزی در این مکان نشان داده می شود. به طور کلی شما آن را به به صورت تگ html که در header صفحه نشان داده می شود اضافه می کنید: <title> عنوان صفحه شما </ title>

اگر از وردپرس استفاده می کنید و یک پلاگین SEO دارید، می توانید از HTML بگذرید و با پر کردن فیلدی با عنوان «Title» یا «عنوان برچسب» در پلاگین عنوان تگ را اضافه کنید.

چرا عنوان برچسب ها مهم است!

هدف گوگل ارائه نتایج جستجویی است که مردم انجام می دهند. موتور جستجویی که این کار را انجام می دهد باید تشخیص دهد که چه تفاوتی بین صفحات مختلف در وب وجود دارد. گوگل این اطلاعات را با نگاه کردن به کلمات مورد استفاده در صفحه انجام می دهد، اما همچنین در تعیین محتوای صفحه، بخشهای خاصی از صفحه را مهم تر از بخش های دیگر می داند.

برچسب عنوان یک بخشی از صفحه است که توسط الگوریتم های موتور جستجو، در تعیین مقدار صفحه مورد نظر، حجم زیادی می گیرد، از آنجایی که این یک راه کوتاه و ساده برای طراحان وبسایت است که به آن چه در صفحه وجود دارد اشاره می کند. به همین دلیل، برچسب های عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی هستند.

اما فراتر از نقش آنها در رتبه بندی، در هدایت مردم جهت کلیک بر روی لینکی که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود بسیار مهم است. عنوان، اولین و واضح ترین بخش فهرستی است که آنها می بینند- بزرگ و آبی است، و مردم انتظار دارند که اطلاعات اصلی را در مورد آنچه در صفحه پشت این پیوند نیاز دارند، ببینند.

در نهایت، برچسب های عنوان صرفا در مورد بهبود رتبه بندی نیستند، کارآنها هدایت مردم به صفحه شما، که در نتایج جستجو نشان داده می شود، است.

اما در مورد کاربرد آن اختلاف نظر وجود دارد. در یک مطالعه، “آرهف” متوجه شد که بهبود برچسب عنوان یک صفحه وب منجر به افزایش ۳۷ درصدی ترافیک وب یک صفحه می شود. اگر شما برچسب های عنوان خود را بهینه سازی نکنید، موقعیت های زیادی را از دست می دهید.

۵ نکته برای نوشتن برچسب عنوان

برای به حداکثر رساندن استفاده از برچسب های عنوان، روش های زیر را دنبال کنید.

  1. عناوین منحصر به فرد را برای هر صفحه بنویسید

هر صفحه در وب سایت شما منحصر به فرد است و برچسب های عنوان شما باید آن را انعکاس دهد. اطمینان حاصل کنید که برچسب های عنوان را در هر صفحه وب سایت خود سفارشی کنید تا به درستی آنچه در آن صفحه هست را شرح دهید. شما می خواهید برچسب عنوان، شما را به عنوان یک صفحه منحصر به فرد در موتورهای جستجو نشان دهد.

به علاوه، داشتن یک عنوان واضح و دقیق برای هر کسی که صفحه شما را در لیست جستجو می بیند، مفید است.

  1. توجه به طول عنوان

گوگل و سایر موتورهای جستجو، ۵۰-۶۰ کاراکتر از یک برچسب عنوان را قبل از کوتاه کردن آن در نتایج جستجو نمایش خواهند داد، بنابراین شما به طور کلی باید هدف را برای برچسب های عنوان که حدود ۵۰ کاراکتر یا کمتر هستند، قرار دهید. برای حفظ امنیت، شما مهم ترین و یا توصیفی ترین کلمات را برای شروع می خواهید، به طوری که احتمال کوتاه شدن آن ها کمتر است. اگر دوست دارید نام تجاری خود را در هر برچسب عنوان (ایده خوبی برای تشحیص برند است) وارد نمایید، آن را در انتها قرار دهید، توضیح در مورد صفحه رو قبل از کلمه قرار دهید.

  1. از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید (اما بیش از اندازه استفاده نکنید).

هر صفحه ای که در وب سایت شما باشد باید یک سوال را پاسخ دهد یا اطلاعات ارزشمندی را به کسی که آن را جستجو کرده ارائه دهد. وب سایت شما برای افرادی که در جستجوی اصطلاح مناسب هستند، مفید خواهد بود – اگر دنبال اطلاعاتی که شما ارائه می دهید هستند. بنابراین برای هر صفحه، شما باید یک کلید واژه هدف (یا چند) را در نظر داشته باشید.

 از آنجا که الگوریتم گوگل از برچسب عنوان به عنوان یکی از روش های اصلی برای تعیین آنچه در مورد یک صفحه است، استفاده می کند، این یک فرصت خوب برای شماست که کلمه یا کلمه های کلیدی را که برای آن صفحه در نظر دارید قرار دهید و این را به گوگل می فهماند که این صفحه برای هرکسی که آن واژه خاص جستجو می کند، نمایش دهد.

  1. از آنچه در صفحه است توصیف کنید

هنگامی که صفحه وب شما در موتورهای جستجو ظاهر می شود، بر اساس برچسب عنوان شما، بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که کلیک کنند یا نه. اگر آنها کلیک کنند و به یک صفحه ای هدایت شوند که براساس عنوان مطلبی که انتظار داشتند در آن نیست، به احتمال زیاد با کلیک بر روی دکمه بازگشت صفحه رو ترک می کنند و برای کسب نتیجه دیگری تلاش خواهند کرد.

شما می خواهید هنگامی که مردم از صفحات بازدید می کنند، برچسب عنوان شما شرح دقیق از آنچه مردم می بینند ارائه دهد. زمانی که انتظارات مردم با آنچه که در صفحه دیده می شود مطابقت دارد، این به معنی نرخ پایین گزاف گویی و زمان طولانی در سایت ماندن است – معیارهایی که به Google نشان می دهند صفحه شما ارزشمند است و باید رتبه بندی را بالا نگه دارد.

مهمتر از همه، یک تجربه عالی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. شما می خواهید که هر بازدیدکننده آنچه را که می بیند دوست داشته باشد و امیدوارانه دوباره از سایت بازدید کند. اگر برچسب عنوان شما واضح نباشد، بازدید از سایت کمتر اتفاق می افتد.

  1. خلاصه آن چه که در صفحه است را بگویید

شما برای این کار فضای زیادی ندارید، اما از چیزی که  آن را متمایز می کند و باعث می شود که صفحه وب شما عالی شود، استفاده کنید. در اغلب موارد می توان این را با افزودن صفت قبل از کلمه کلیدی توصیفی یا توضیح اضافی بعد از آن انجام داد. برای پست های وبلاگ و مقالات، یک برچسب عنوان خوب همانند یک تیتر خوب است، بنابراین شما می توانید از عنوانی که قبلا نوشته اید استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر آن چه در صفحه می گزارید برای مخاطب شما با ارزش و مهم است. برچسب عنوان شما باید بر روی ارزش صفحه تاکید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست