هشتگ کلمه یا عبارت قبل از یک علامت هش (#) است که در یک پیام در سایت های رسانه های اجتماعی برای شناسایی کلمه های کلیدی یا موضوع مورد علاقه استفاده می شود. هشتگ ها به جذب بازدیدکنندگان جدید در رسانه های اجتماعی کمک می کنند، و در نتیجه باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. مهم این است که بدانید چگونه از هشتگ استفاده کنید چون محتوای به درستی طبقه بندی شده، کاربران را برای یافتن مقاله ها و مطلب های مرتبط آسان تر می کند. در ادامه، ۴ موردی را که شما هرگز نباید هنگام استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی دهید می پردازیم.

  1. از گذاشتن هشتگ های فراوان در یک پست خودداری کنید

 استفاده از هشتگ های بیش از حد خواننده را به اشتباه می اندازد و یافتن اطلاعاتی را که شما می خواهید به آن ها انتقال دهید سخت می کند. همچنین، اکثر سیستم عامل های رسانه ای محدودیت تعداد کلمه  دارند و آن را می شمارند، بنابراین از فضای خود را به درستی استفاده کنید!

  1. از هشتگ های نامناسب استفاده کنید.

استفاده از هشتگ های تصادفی خوانندگان را گیج می کند. نکته هشتگ گذاری این است که خواننده را درگیر کنید و استراتژی اجتماعی خود را ارتقا دهید. استفاده از هشتگ های تصادفی تنها خواننده را در جهت مخالف هدایت می کند، به راحتی باعث درک نادرست مخاطب از مطلب می شود.

به عنوان مثال، اگر پست شما در مورد بازاریابی رویداد باشد، لازم نیست از هشتگ #پول استفاده کنید، که به طور مستقیم به موضوع شما مرتبط نیست و خواننده را به یک پست بی اهمیت هدایت می کند.

  1. چند کلمه ترکیبی را با هم در یک هشتگ اضافه نکنید

از اضافه کردن چندین واژه در یک هشتگ خودداری کنید. علاوه بر شلوغ شدن هشتگ، خواندن را هم سخت می کند. سعی کنید حداقل از یک یا دو کلمه استفاده کنید تا خوانندگان هم آسان تر به آن دسترسی پیدا کنند.

  1. برای هر یک از شبکه های اجتماعی از هشتگ های یکسان استفاده نکنید.

هر پلت فرم اجتماعی متفاوت است و استفاده از هشتگ در آن ها نیز ممکن است متفاوت باشد، مثلا:

توییتر: هشتگها بیشتر برای مکالمه استفاده می شوند و بیشتر بحثهای مربوط به یک موضوع خاص را پیدا می کنند. هنگام استفاده از هشتگ ها در توییتر به یک یا دو هشتگ در هر توییت بسنده کنید، زمانی که هر توییت بیش از دو هشتگ دارد، توییتر سعی بر نادیده گرفتن آن دارد.

اینستاگرام: هشتگ ها برای دسته بندی عکس ها استفاده می شوند. هنگام کلیک کردن روی هشتگ در زیر عکس، اینستاگرام شما را به یک صفحه با تمام تصاویر دیگری که مرتبط با این هشتگ است هدایت می کند. این خوب است که بیش از دو هشتگ در کپشین اینستاگرام اضافه کنیم، فقط به یاد داشته باشید که اینستاگرام اجازه می دهد تنها ۳۰ هشتگ را برای هر کپشن اضافه کنید!

فیس بوک: هنگامی که به فیس بوک می رسیم قوانین آن متفاوت از توییتر و اینستاگرام هستند. از آنجایی که بیشتر کاربران فیس بوک دارای حساب های خصوصی هستند، دنبال کردن هشتگ ها دشوار است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که حساب شما عمومی است.

لیندکین: روی هشتگ ها می توان کلیک کرد و شما را به پست های مشابه که با آن هشتگ مرتبط است هدایت می کند. متاسفانه، هشتگ فقط به موضوع های مرتبط در اپلیکیشن تلفن همراه لینک داده می شود، بنابراین هنگام گذاشتن پست دقت کنید، زیرا آنچه در اپلیکیشن خوب است ممکن است در سایت خوب به نظر نرسد.

هشتگ ها یک ابزار قدرتمند است که می تواند به سرعت خوانندگان را جذب کند و تعداد فالورها را افزایش دهد. در حالی که نکات بالا ممکن است به نظر گیج کننده باشد و یا تلاش زیادی را می طلبد، فراموش نکنید، ایجاد یک کسب و کار ساده نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست