انتخاب یک نام دامنه برای سئو، این تصمیم مهمی است که می تواند اثرات مؤثر در موفقیت کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد! در اینجا۱۰عامل مهم مورد نیاز برای انتخاب نام دامنه برای سئو را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. نام تجاری

گوگل از “سیگنال های نام تجاری” برای تشخیص وب سایت های با کیفیت بالا از وب سایت با کیفیت پایین استفاده می کند.

اریک اشمیت، مدیر عامل بخش سئو گوگل در اکتبر ۲۰۰۸، گفت: “برندها راه حل هستند، نه مشکل … نام تجاری چگونگی مرتب کردن سسپول را نشان می دهد”. بنابراین نترسید که از نام تجاری خود در نام دامنه استفاده کنید. نام تجاری تمایز را در دنیای پرجمعیت فضای سایبری ایجاد می کند، این دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید – راهی برای ایستادگی کردن، راهی برای به  یاد ماندن.

  1. دامنه های منطبق دقیق (EMDs)

دامنه دقیق منطبق، دقیقا با کلمه کلیدی بدون هیچ خط ربطی تطابق دارد.

به مثال ها توجه کنید:

  • Webhosting.com
  • Rentalcar.com
  • Officesupplies.com
  • Clothes.com

مشکلات EMD ، هنگام انتخاب نام دامنه برای SEO چیست؟

EMD ها با وب سایت های اسپم مرتبط شده اند، و تلاش می کنند الگوریتم های موتور جستجو را دقیقا با جستجوی کوئری در کلمات کلیدی موجود در نام دامنه تطابق دهد. در ۲۰۱۲، گوگل اعلام کرد که تغییر الگوریتم به معنای کاهش میزان دامنه های دقیق منطبق در نتایج جستجو است و این فقط گوگل نیست که شما باید نگران باشید.

از آنجا که EMD ها با وب سایت های اسپم مرتبط شده اند، کسی که نام دامنه EMD را در نتایج جستجوی می بیند کمتر احتمال دارد وب سایت شما را به عنوان وب سایت قابل اعتماد در نظر بگیرد. این به معنی CTR پایین (Click Through Rate) است و به نوبه خود به معنای رتبه پایین در نتایج جستجو هم است.

  1. کلید واژه ها

ازانتخاب نام های دامنه ای که از کلمات کلیدی متفاوتی که با خط جدا شده اند، مانند email-marketing-services.com پرهیز کنید.همانند EMD ها،کلیدواژه ها هم اسپمی به نظر می رسند و باعث ایجاد اعتماد و اعتبار نمی شوند. با این وجود، خوب است که یک یا دو کلیدی در نام دامنه شما اضافه شود. به عنوان مثال کلمه “blog”می تواند در robpowellbizblog.com باشد.

  1. TLDs

‘دامنه سطح بالا’ (TLD) به پسوندی که از نام دامنه شما پیروی می کند، اشاره دارد. ۹ از ۱۰ بار بهتر است شما از .com استفاده کنید، به این دلیل که این TLD به طور گسترده شناخته شده و قابل اعتماد است. برخی از TLD های خاص، مانند biz.، .us، .info و ws. تمایل به ارتباط با هرزنامه دارند و باید از اتنخاب آنها پرهیز شود.

  1. فرایند پردازش

شما ممکن است فکر کنید که قابلیت تلفظ در نام دامنه مهم نیست، زیرا مردم اغلب وب سایت ها را از طریق بیان کردن دامنه سایت پیدا نمی کنند. اما موضوعی به نام “فرآیند پردازش” وجود دارد و به این معنی است که ما کلماتی را به خاطر می سپاریم که می توانیم به آسانی در ذهن خود تلفظ کنیم. بنابراین نام دامنه ای را انتخاب کنید که قابل تلفظ است.

  1. طول

سعی کنید نام دامنه تا حدود ۱۵ کاراکتر یا کمتر انتخاب کنید. URL، کوتاه ترهمیشه بهتر است. یک واقعیت جالب: بالای ۱۰۰٫۰۰۰ وب سایت هستند، که به طور متوسط ۹ حرف یا کمتر در نام دامنه خود دارند.

  1. خط ربط

هنگام انتخاب یک نام دامنه برای SEO از گذاشتن خط ربط پرهیز کنید. مانند EMD ها، که با وب سایت های اسپم مرتبط هستند.

چطور این اتفاق رخ داد؟

در اواخر دهه ۱۹۹۰ و فروشنگان بی پروا ۲۰۰۰ ساله سعی می کنند مانعی در ترافیک ازاد وب سایت های معتبر ایجاد کنند و این کار را با استفاده از خط ربط یک دامنه شناخته شده انجام می دهند.

برای مثال:

  • face-book.com
  • master-card.com
  • micro-soft.com

خط ربط در نام دامنه اعتبار سایت را کاهش می دهد.

  1. اعداد

اعداد به دو دلیل در یک دامنه ایده خوبی نیستند:

هنگامی که کسی نام وب سایت شما را می شنود، نمی داند که آیا اعداد گفته شده را به صورت رقم بیان کنند. مانند مثال زیر:

  • Threemenandababy.com

و یا

  • ۳menandababy.com

اعداد، مانند خط ربط ها، با وب سایتهای اسپم مرتبط هستند که از اعداد به صورت ایستا استفاده می کنند. مثلا:

  • ۱۲۳easycredit.com
  1. حسی

یک نام دامنه را انتخاب کنید که مردم را این سوال را نپرسند که شما چه کاری انجام می دهید. به عبارت دیگر، نام دامنه شما باید بسیار مشهود باشد. یک مثال webjet.com است – فورا می توان حدس زد که این کسب و کار، بلیط های خطوط هوایی می فروشد.

  1. از ناهماهنگی بپرهیزید

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما تنها یک معنی دارد (آنچه که شما در نظر دارید).

در اینجا چند نمونه دامنه آورده شده که دارای بیش از یک معنی هستند:

  • therapistfinder.com
  • molestationnursery.com
  • speedofart.com
  • gotahoe.com
  • itscrap.com
  • oldmanshaven.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست