نام تجاری شما یکی از بزرگترین دارایی های شماست. این فقط لوگو، شعار و طرح طراحی شما نیست، بلکه تمام تجربه مشتریان در مورد کسب و کار شماست. نام تجاری شما قولی است که به مشتری می دهید، ارزش های تجاری شما، شخصیت شما، نحوه صحبت شما با مشتریان است. این همان شیوه ای است که خدماتی را ارایه می دهید و یا به تلفن پاسخ می دهید.

برقراری ارتباط صادقانه و درست با مشتریان، اعتماد و حسن نیت نام تجاری شما را بیشتر خواهد داد. این نشان اعتماد است که شما را از رقبا جدا خواهد کرد و می تواند به شما یک مزیت رقابتی پایدار بدهد. و این در حالی است که ممکن است فکر کنید که برند تجاری فقط برای کسب و کارهای بزرگ است، دوباره به این موضوع فکر کنید، داشتن نام تجاری قوی برای حتی کوچکترین کسب و کارها هم، حتی برای یک گروه یک نفره نیز بسیار مفید است.

مزایای برندسازی

برند شما باید به مشتری بگوید که دقیقا چه چیزی را باید از شما انتظار داشته باشد. وعده های خود را عملی کنید این باعث می شود مشتری دوباره و دوباره به سمت شما خواهد آمد. اغلب شما به یک رستوران آشنا چند بار رفته اید، زیرا شما می دانید چه غذایی در منو است، طعم آن چگونه است و هزینه آن چقدر است؟ این برای مشتریان شما هم صدق می کند.

اما یک هویت نام تجاری خوب نیز با تأکید بر تفاوت بین شما و رقبا، مشتری های جدید را جذب می کند. این مهم است اگر شما در یک بازار بسیار رقابتی و سریع در حال حرکت هستید جایی که در آن دشوار است که خودتان را تنها با ویژگی های محصول متفاوت کنید.

قدرت یک برند قوی این است که می تواند یک شرکت یا محصول را بالا ببرد تا  جایی که به یک شرکت یا محصول به یاد ماندنی تبدیل شود. به جاروبرقی فکر کنید و هوور به ذهن شما می آید؛ به یک تبلت شخصی فکر کنید و اپل به ذهن شما می رسد.

ارزش های تجاری شما

قبل از این که بتوانید هویت نام تجاری خود را توسعه دهید، باید بدانید که ارزش های اصلی کسب و کار شما چیست، وظیفه کسب و کار شما چیست و چگونه از رقبا متفاوت است.

همچنین باید مطمین باشید که چه چیزی در مورد کسب و کارتان به مشتری می خواهید بگویید، و پیشنهاد شما با آنچه که مشتری ها مد نظرشان است و آنچه که در واقع ارائه می دهید، مطابقت دارد. اگر بازار هدف شما برای استفاده از یک نام تجاری فقط بخاطر پول است، عمر برند شما طولانی نخواهد بود.

نام تجاری مؤثر به شرکت شما شخصیتی می دهد که برای مشتریان شما مناسب است، و کسب و کارهایی که با فروش محصول های مشابه می توانند برندهای بسیار متفاوتی داشته باشند.

بهره برداری از نام تجاری شما

این جایی است که نام و علامت شما به  جلو پیش می رود. طراحی نام تجاری مناسب به شما تصویری را می دهد که مردم را قادر می سازد برند شما را به سرعت تشخیص دهند. برند تجاری می تواند این اطمینان را به شما بدهد که تصویر برند متفاوت شما در برابر رقبا محافظت می شود.

بازاریابی با نام تجاری شما باید به ارزش های نام تجاری در هر کاری که می کنید، ارتباط داشته باشد و بر ارزش آن تأیید کند. به همین دلیل است که شرکت های کالاهای لوکس تبلیغات کامل در مجلات براق را منتشر می کنند.

اگر شما طیف وسیعی از محصول ها را می فروشید، اطمینان حاصل کنید که همه آنها در یک استراتژی نام تجاری منطبق با یکدیگر هستند. اگر شما یک شرکت کالای لوکس هستید و تصمیم به تولید محصول ارزان تر دارید، عاقلانه است که یک هویت نام تجاری جداگانه را توسعه دهید تا مشتریان ثابت شما نهراسند. در حالی که شما می توانید نام تجاری خود را برای استفاده از فرصت های جدید گسترش دهید، اگر شما موفق به حفظ تمرکز بر روی ارزش های اصلی برندتان نشوید، نام تجاری شما آسیب خواهد دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست