بک لینک ها اهمیت بسیار زیادی برای بهینه سازی موتور جستجو دارند. بک لینک زمانی اتفاق می افتد که  یک وب سایت به وب سایت دوم لینک داده شود. در اصل، این ها لینک هایی در وب سایت دیگری هستند که به سمت وب سایت شما هدایت می شوند. تعداد بک لینک ها در موتورهای جستجو اهمیت و ارزش یک وب سایت را نشان می دهد. بک لینک های با کیفیت نیزمی توانند ترافیک وب سایت را افزایش دهند. هرچه آدرس / لینک وب سایت شما بیشتر باشد، احتمال مشاهده وب سایت شما از سمت کاربران نیز بیشتر خواهد شد.

در زیرلیستی از علت های اصلی این که چرا بک لینک ها جهت بالابردن رتبه سایت در موتورهای جست و جو مهم هستند را بررسی می کنیم:

  • به طور میانگین، نتایج جستجویی که در صفحه اول و در بالاترین سطح قرار دارند، بیشترین تعداد لینک را نسبت به سایرین داشته اند. رتبه بندی صفحه وب اول به طور میانگین ۱۶۸٪ بیشتر نسبت به رتبه ۵ لینک داده شده است.
  • HTTPS برای جستجو مناسب هستند به دلیل این که موتورهای جستجو علاقه من هستن تا رتبه سایت هایی که دارای HTTPS و امنیت و اطمینان بیشتری هستند را افزایش دهند. صفحات وب HTTPS تاثیر زیادی در بالا بردن رتبه سایت دارند، با ۳۳٪ از URL های بررسی شده که از HTTPS استفاده می کنند، معلوم شد که این سایت ها رتبه های شماره ۱ ، شماره ۲ یا ۳ را کسب کردند.
  • انکر تکست (کلمات لینک داده شده در صفحه فرود) که یک نکته مهم در رتبه بندی است. رتبه بندی یک صفحه وب به طور میانگین ۴۲٪ از متن انکر آن، کلمات کلیدی هستند. هرچه انکر تکست در صفحه اول بیشتر باشد ، این درصد بالاتر می رود. متن انکر خوب به خواننده می گوید که وقتی روی یک لینک کلیک می کند، باید چه چیزی انتظار داشته باشد. همچنین، متن انکر خوب می تواند شانس اینکه کاربری بر روی لینک شما کلیک کند را افزایش دهد و به بهبود سئو کمک می کند.
  • صفحه های وبی که رتبه بندی بالایی دارند؛ دارای عنوان صفحه کوتاه تری هستند، و طول آن ها نزدیک به ۸ کلمه است. عنوان صفحه ای داشته باشید که باعث می شود خوانندگان به خواندن مطالب شما علاقه مند شوند. داشتن عنوان صفحه جذاب بسیارمهم است زیرا اولین چیزی است که خوانندگان در نتایج جستجو می بینند. همچنین عاملی است که گوگل از آن برای تعیین عنوان یک صفحه استفاده می کند و به شما در کسب رتبه بالا و ترافیک بیشترکمک می کند.
  • صفحه های وب با کلمه کلیدی که در URL استفاده می کنند نسبت به صفحه هایی که از کلمه کلیدی استفاده نمی کند در گوگل رتبه بالاتری دارند. کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که بازدید کنندگان ممکن است در موتور جستجو از آنها استفاده کنند تا به محتوای وب سایت شما را برسند.
  • کلمه کلیدی که درعنوان صفحه استفاده می شود و در رتبه بندی جستجو تاثیر مثبتی دارد. با بررسی داده ها، بیش از ۱۵٪ از صفحه های اول که در رتبه بندی نمایش داده می شوند، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه خود قرار داده اند.
  • با بررسی صفحه اول مشخص شده است که، میانگین نسبت بک لینک به دامنه های لینک داده شده ۳۷٫۱ بوده است. این بدان معناست که به طور میانگین، هر وب سایتی که به محتوای صفحه اول لینک داده شده باشد ، از ۳۷ صفحه مختلف در وب سایت خود پیوند داده می شود.
  • صفحه های وب دارای رتبه بندی بالا در گوگل دارای URL های کوتاه تری هستند که آدرس های URL آن ها به طور متوسط ۵۹ کاراکتر دارد. گوگل می خواهد URL های User-friendly برای موتور جستجو داشته باشد تا پیدا کردن ، درک و خواندن وب سایت شما را آسان تر کند. همچنین، URL های کوتاه تر باعث می شوند وب سایت ها منظم تر و حرفه ای تر باشند که این نتایج جست جو را بهبود می بخشد.

بک لینک برای سئو مهم است زیرا موتورهای جستجوگری مانند گوگل اعتبار بیشتری به وب سایت هایی که دارای بک لینک با کیفیت بهتری هستند، می دهند. بک لینک ها همچنین راهی دیگر برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست