اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته باشید، از کجا شروع می کنید؟ هنوز هم این یک چالش رایج است زیرا بسیاری از مشاغل می دانند کانال های دیجیتال و تلفن همراه امروزه برای دستیابی و حفظ مشتریان چقدر مهم هستند. با این حال آنها برنامه ای یکپارچه برای رشد و درگیر کردن مخاطبان خود ندارند. اگر مشاغل شما برنامه ای نداشته باشد، از چند مشکلی که در این مقاله بررسی می کنیم رنج می برید و رقبا را که دیجیتالی تر هستند از شما پیشی می گیرند.

چالش های ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال

با توجه به تجربه کسب شده، یک چالش مشترک این است که از کجا برای برنامه بازاریابی دیجیتال شروع کنید. همیشه این ترس وجود دارد که برنامه گسترده ای مورد نیاز باشد، اما یک برنامه ریزی کوچک هم  به بهترین وجه کار می کند. لازم نیست برنامه ریزی گسترده ای داشته باشید، یک استراتژی به اندازه دو یا سه صفحه کاغذA4  در یک جدول می تواند راهبردهای بازاریابی دیجیتال را بیان کند.

۱٫بی جهت هستید

ما می دانیم که شرکت های بدون استراتژی دیجیتال (که بسیاری از شرکت ها این گونه هستند) هدف استراتژی مشخصی برای دستیابی به مشتری های جدید یا ایجاد روابط عمیق تر با سرمایه های موجود ندارند و اگر شما برای بازاریابی دیجیتال اهدافی ندارید، احتمالاً منابع کافی را برای رسیدن به اهداف قرار نمی دهید و از طریق تجزیه و تحلیل ارزیابی نمی کنید که آیا می توانید به آن اهداف دستیابید یا خیر.

۲٫شما مخاطبان آنلاین یا سهم بازار خود را نمی شناسید

در صورت عدم تحقیق در این زمینه، شما تقاضای مشتری ها برای خدمات آنلاین را دست کم گرفته اید. شاید مهمتر از همه، شما بازار آنلاین خود را درک نکرده اید: شناسایی انواع مختلف مشخصات و رفتار مشتری ها، رقبا، پیشنهادها و انتخاب ها در ارتباط های بازاریابی سنتی و مدرن متفاوت است. ابزارهای بسیار خوبی برای پلت فرم های دیجیتالی وجود دارد که در آن می توانید سطح تقاضای مشتری را دریابید، توصیه می کنیم با استفاده از Google Keyword Planner، یک تجزیه و تحلیل انجام دهید تا ببینید چگونه جستجوکننده ها را به سایت خود جذب کنید، یا ببینید که چگونه بسیاری از افراد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند.

۳٫رقبای فعلی و تازه کار سهم بازار را بدست می آورند

اگر شما اطلاعات کافی در مورد بازاریابی دیجیتال ندارید یا از استراتژی های مشخص استفاده نمی کنید، رقبا، شما  را به عنوان ناهار دیجیتالی می خورند!

۴٫ شما یک پیشنهاد قدرتمند با ارزش آنلاین ندارید

یک پیشنهاد ارزشمند مشخص به مشتری هدف، متناسب با شخصیت او، به شما کمک می کند تا سرویس آنلاین خود را در ترغیب مشتریان فعلی و ایجاد مشتریان جدید نسبت به مشارکت و وفاداری متمایز کنید. تدوین استراتژی بازاریابی رقابتی برای بسیاری از سازمانها مهم است زیرا محتوا چیزی است که مخاطبان شما را از روشهای مختلفی مانند جستجو، شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و وبلاگ به سمت شما هدایت می کند.

۵٫ شما مشتریان آنلاین خود را به خوبی نمی شناسید

غالباً گفته می شود که دیجیتال “قابل اندازه گیری ترین رسانه فعلی” است. اما Google Analytics و موارد مشابه فقط بازدیدها را به شما نشان می دهد، نه احساس بازدیدکنندگان و آنچه فکر می کنند. برای شناسایی نقاط ضعف خود باید از دیگر ابزارهای بازخورد وب سایت استفاده کنید و سپس به آنها رسیدگی کنید.

۶٫ دیجیتال با توجه به اهمیت آن، از بودجه کافی برخوردار نیست

منابع کافی برای برنامه ریزی و اجرای بازاریابی الکترونیکی اختصاص داده نمی شود و احتمالاً عدم وجود تخصص در بازاریابی الکترونیکی وجود دارد که باعث می شود پاسخگویی به تهدیدات رقابتی به طور موثر را دشوار می کند.

۷٫ شما به اندازه کافی چابک نیستید که بتوانید پیش بیوفتید

اگر به برندهای برتر آنلاین مانندAmazon ،Dell ،Google ،Tesco ، Zappos نگاهی بیندازید، همه آنها پویا هستند و رویکردهای جدیدی را برای به دست آوردن یا حفظ مخاطبان آنلاین خود امتحان می کنند.

۸٫شما در حال بهینه سازی نیستید

هر شرکتی که دارای وب سایت باشد دارای تجزیه و تحلیل خواهد بود، اما بسیاری از مدیران ارشد اطمینان حاصل نمی کنند که تیم هایشان زمان بررسی و انجام عملی روی آنها را داشته باشند. هنگامی که یک استراتژی به شما امکان می دهد تا یک اصل مهم  را به درستی بدست آورید، سپس شما می توانید به پیشرفت مداوم جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربری سایت، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی بپردازید.

بنابراین، این ها دلایل قدرتمندی برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال و تبدیل بازاریابی هستند که می توانید برای ترغیب همکاران و مشتریان خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست