نکات مهم در طراحی سایت و سئوی سایت‌های تجارت الکترونیک

سئوی سایت‌های تجارت الکترونیک که کسب و کاری را به صورت آنلاین انجام می‌دهند نسبت به کسب و کارهای کوچک، متفاوت است و چالش‌های خاص خود را دارد تا بتواند بر رقبا غلبه کند.

در این مقاله ابتدا چالش‌های موجود در سئوی سایت‌های تجارت الکترونیک را بررسی و سپس به ارائه نکاتی که به شما در ارتقای سئوی سایت کمک می‌کند، خواهیم پرداخت. بنابراین شما می‌توانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب نمایید و بازدیدکننده بیشتر، مشتری‌های بیشتر و فروش بیشتری داشته باشید.

چالش‌هایی که در سئوی سایت‌های تجارت الکترونیک با آن مواجهیم.

 ناوبری سایت: با توجه به تعداد زیاد لینک‌ها در این سایت‌ها، ایجاد یک ساختار پیمایشی ساده و راحت برای کاربران و موتورهای جستجو مشکل می‌باشد.

 محتوای تکراری: از آنجا که اکثر سایت‌های بزرگ توضیحات محصولات را از سایت تولیدکننده کپی می‌نمایند به همین خاطر مشکل محتوای تکراری را داریم که روی سئوی سایت تأثیر منفی دارد.

 ساختار URL ضعیف: صفحات سایت‌های بزرگ به صورت داینامیک ایجاد می‌شود، و اگر ساختار URL سایت ضعیف باشد کل صفحات نیز ساختار ضعیفی خواهند داشت.

 استراتژی‌های پیشرفته سئو در طراحی سایت‌های تجارت الکترونیک:

در حالیکه ممکن است سئوی سایت‌های تجارت الکترونیک غیر ممکن به نظر برسد، اما استراتژی‌های سئو وجود دارد که به شما کمک می‌کند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید.

پیمایش راحت سایت: به علت اینکه تعداد محصولات زیاد است، همیشه پیمایش سایت را برای کاربران ساده نمایید و فیلترهای متفاوتی همانند انتخاب بر اساس رنگ، سایز و یا غیره را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا راحت‌تر بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسترسی کاربر به صفحات مهم سایت با استفاده از کلمات کلیدی: همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اگر صفحات مهمی در سایت دارید با استفاده لینک‌هایی که شامل کلمات کلیدی است، کاربران را به آن صفحات هدایت نمایید و همیشه قابلیت کلیک را بر روی عنوان محصولات قرار دهید.

ایجاد نقشه سایت html و XML: نقشه سایت یکی ابزارهای ضروری در طراحی سایت می‌باشد که به موتورهای جستجو در ایندکس نمودن صفحات کمک می‌نماید و پیدا کردن صفحات را برای کاربر راحت‌تر می‌کند. فقط این نکته را در نظر داشته باشید زمانیکه بخش اعظمی از محصولات را وارد نمودید نقشه XML را ایجاد نماید.

استفاده از ساختار URL بهینه شده بر اساس موتورهای جستجو: قبل از اینکه سایت خود را پیاده سازی نمایید، اول ساختار URL را به صورت کامل بررسی و یک مدل مناسب دربیاورید، در این صورت مطمئن هستید که تمام صفحات سایت دارای ساختار URL بهینه هستند.

استفاده از استراتژی لینک بیلدینگ: به خاطر اینکه محتوای سایت‌های تجارت الکترونیک کم می‌باشد و به ندرت آپدیت می‌شود به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که از استراتژی لینک بیلدینگ استفاده نمایید.

صفحه محصولات: از آنجا که محتوای محصولات سایت‌های بزرگ همانند فروشگاه از سایت‌های سازنده آن‌ها کپی می‌شود، لذا برای اینکه با مشکل محتوای تکراری مواجه نشوید به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتشار محتوا حتماً دوباره آن را بازنویسی کنید.

صفحات دسته بندی محصولات: یکی از بهترین موقعیت‌هایی که سایت‌های تجارت الکترونیک نسبت به کسب و کارهای کوچک دارند تعداد زیاد دسته بندی‌ها است. اگر در این صفحات از محتوای مناسب و تگهای بهینه شده استفاده نمایید، رتبه شما در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

نظرات کاربران: مشتریان را تشویق نمایید تا نظراتشان را در رابطه با محصولات بنویسند. با استفاده از این راهکار، کاربر جدید بر اساس نظرات مشتریان قبلی نسبت به خرید تصمیم گیری می‌کنند و از طرفی این روش ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

قرار دادن مطالب آموزنده: معمولاً زمانیکه افراد به دنبالی کالایی جهت خرید هستند، به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. شما می‌توانید با استفاده از قرار دادن فیلم آموزشی، کاتالوگ محصول و غیره تصمیم خرید را برای کاربر راحت‌تر نمایید.

هرچند که طراحی سایت‌های تجارت الکترونیک چالش‌های بسیاری از لحاظ سئو دارد اما با رعایت نکات بالا می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و در نتیجه فروش خوبی داشته باشید.

نویسنده : امیرعلی نیک آیین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست