بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، برای گسترش بازاریابی اینترنتی خود، زمان بسیار زیادی را صرف ایجاد کردن و کار کردن بر روی شبکه ها و رسانه های اجتماعی می کنند. رسانه های اجتماعی، رایگان هستند اما نه برای همیشه. زمان، هزینه است و صرف کردن زمان بسیار زیاد در سایت های شبکه های اجتماعی، می تواند جنبه های مالی کسب و کار و بازاریابی اینترنتی را زیر سؤال برده و کسب و کار را متضرر نماید.

در زیر، به معرفی راه هایی برای صرفه جویی در زمان و در عین حال نتیجه گرفتن مطلوب از استراتژی های بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی، می پردازیم.

محتوا، مؤلفه بسیار مهم

“برای خود، انبار محتوا ایجاد کنید.” به عنوان بخشی از زمانی که صرف به روز رسانی شبکه اجتماعی و گسترش بازاریابی اینترنتی خود می کنید، زمانی را برای انتخاب کردن محتوای خوب و همچنین تفکر و تمرکز برای به ارمغان آوردن ایده های عالی اختصاص دهید تا بتوانید این ایده ها را بر روی شبکه های اجتماعی مثل Facebook و Twitter و غیره، پیاده سازی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان مناسب، محتوا و مطالب خود را پست کنید و دیگر نیاز نیست که به دنبال محتوا بگردید و زمان را از دست بدهید. داشتن محتوای آماده شده از قبل به شما این امکان را می دهد تا در وقت خود صرفه جویی کنید و بهترین محتوا را در بهترین زمان، پست کرده و شبکه های اجتماعی خود را به روز رسانی کنید.

توصیه بالا، راهی مناسب برای مدیریت استراتژی های بازاریابی اینترنتی و همچنین سازمان دهی کردن محتوا و مطالبی است که قرار است پست شود. محتوای مناسب میتواند ابزاری مناسب برای گسترش بازاریابی اینترنتی و تبلیغات باشد و همچنین باعث جلوگیری از منتشر کردن و پست کردن مطالب و محتوای های سطح پایین می شود که فقط برای اعلام حضور در فضای مجازی است.

مدیریت شبکه های اجتماعی

هنگامی که مدیریت شبکه های اجتماعی، بر عهده خود شماست پست کردن و به روز رسانی مطالب، در اکانت های گوناگون، مشکل خواهد بود. شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف، مطالب و پست های خود را مدیریت و سازمان دهی کرده و آنها را به صورت همزمان در هر زمانی که می خواهید، به روز رسانی کنید. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که برای پست ها و مطالب خود از قبل برنامه ریزی کرده و آنها را به صورت برنامه ریزی شده، به روز رسانی کنید. استفاده از این ابزار باعث می شود که با هماهنگی میان ابزارها و استراتژی استفاده شده، موفقیت بیشتری در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما حاصل شود. Buffer و Tweetdeck مثال هایی از این ابزارها می باشند.

برنامه ریزی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، مطالب جدید که قرار است پست شود نباید در هر زمان و در هر شبکه اجتماعی قرار داده شود. وقت یک از حساس ترین و کلیدی ترین عناصر در بازاریابی اینترنتی می باشد. این کار می تواند وقت زیادی را هدر دهد و باعث به هم ریختگی در برنامه های شما برای دست یابی به اهداف بازاریابی اینترنتی می شود. یکی از مهمترین نکات آن است که باید از با ارزش بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید؛ این ارزش محتوا می تواند، ارتباط خوبی با هواداران شما برقرار کند.

پست های مداوم و مرتب، بسیار مؤثر است اما به معنی این نیست که هر روز بیشتر از یکبار مطالب خود را به روز رسانی کنید و همینطور هیچ لزومی ندارد که شما هر روز در شبکه های اجتماعی پست بگذارید. به عنوان مثال شما می توانید سه بار در هفته با مطالب خوب، محتوای شبکه های اجتماعی را به روز رسانی کنید و نتیجه مثبت آن را در دست یابی به اهداف بازاریابی اینترنتی خود ببینید. در حقیقت مشتریان ترجیح می دهند که دوره به روز رسانی مطالب و پست ها در حداقل خود باشد، زیرا که پست کردن بیش از حد از نظر آن ها بیهوده و اضافی و به عنوانی اسپم به نظر می رسد.

رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان ابزاری مناسب برای موفقیت کسب و کارها باشند، اگر به درستی از آن ها استفاده شود. با کمی برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت، شما می توانید از رسانه های اجتماعی بهره لازم و کافی را برای بقا و گسترش بازاریابی اینترنتی خود ببرید

نویسنده : امیرعلی نیک آیین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست